Scuderia Team Filmpjes Geschiedenis Foto Galerij Links Gastenboek

Monomille  Abarth OT Abarth 500 Porsche Kever Rally's Artikels
   
 

Home

..:: Abarth OT ::..

 

..:: News ::..

 

 

Mr. Abarth

Partners

De Scuderia is steeds omringd geweest door diverse partners. Hier vindt u er enkelen ...

 
 
Blog

Bezoek onze Webblog voor het meest recente nieuws en activiteiten...

 
Terug naar vorige
 
 
 

Het eerste ontwerp van de OT 1300 is van 1965. Er werden 50 exemplaren gemaakt uitsluitend voor circuit doeleinden. De OT van onze Scuderia is één van de twee nog bestaande exemplaren die wij kennen, die getransformeerd is van circuit Abarth tot rally Abarth het andere exemplaar is naar Amerika gegaan.

De restoratie van deze ex-museum Abarth heeft vele jaren in beslag genomen, door de onbruikbaarheid (slijtage) en het ontbreken van diverse onderdelen, dienden deze hermaakt te worden, een zeer exclusief en tijdrovend karwei. Dankzij de grote know-how van tuning bedrijf : Guy Moerenhout en zijn staf te Mortsel (B.) heeft deze uitzonderlijke restoratie plaats kunnen vinden.

Het resultaat mag er wezen en als trotse Abarth fans werden wij tijdens de World Abarth Meeting, op 22 en 23 mei 2004 in Beaune (Fr.) beloond door de ere gast de charmante  Annelise Abarth, vrouw van de veel te vroeg overleden Carlo Abarth, die onze OT, onder grote belangstelling van pers en media, voorzag van haar handtekening met vermelding van “number one”. Een historisch en gelukkig  moment voor de leden van de Scuderia!!!

Ook hier is Fiat weer de basis, men nam als uitgangspunt het onderstel van de Fiat 850,de motor is echter een volledig Abarth product een op de achterbrug geplaatste 4-cylinder lijnmotor 86 x 55,5 mm – 2 bovenliggende nokkenassen – 2 dubbele webers ca.150 pk, 9000 rpm met een top van 240 km -  F.I.A. homologatie Nr.229 – FIVA card nr.23677. Had de circuitwagen een droge cartersmering voor rally gebruik hebben wij voor de normale Abarth carter gekozen.

* * *

De beloning voor de restoratie door Annelise Abarth met haar handtekening tijdens de World Abarth Meeting te Beaune (Fr.) op 22 en 23 Mei 2004 met vermelding van “number one”